30 Μαρ 2014

Συμπεράσματα – Προτάσεις της 1ης ημερίδας του επιστημονικού forum "Στο επίκεντρο ο Άνθρωπος"

Δελτίο τύπου

Προς:  Μ.Μ.Ε. Σπάρτη, 5 Μαρτίου 2017, Αρ. Πρωτ.: 8

"Στο επίκεντρο ο Άνθρωπος" ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ FORUM ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ Ν. ΛΑΚΩΝΙΑΣ

ΤΟΜΕΑΣ: ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΏΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΏΝ ΥΓΕΙΑΣ

Συμπεράσματα – Προτάσεις επί των θεματικών ενοτήτων της Εκπαίδευσης, του Αθλητισμού και της Κοινωνικής Ένταξης

Εδώ το video της 16ης Δεκεμβρίου 2016 με την παρουσίαση της ημερίδας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΙΟΝΙΑΝ tv

Εδώ το video με τους χαιρετισμούς στο ξεκίνημα της ημερίδας "Στο επίκεντρο ο Άνθρωπος".

Video - Εισαγωγή στις θεματικές ενότητες μέρος Α (Εκπαίδευση)

Video - Εισαγωγή στις θεματικές ενότητες μέρος Β (Αθλητισμός, Κοινωνική Ένταξη)

Το Δ.Σ. του Σωματείου ατόμων με Ειδικές Ανάγκες Ν. Λακωνίας, παράλληλα με την ανακοίνωση της έναρξης του νέου κύκλου εργασιών του επιστημονικού forum "Στο επίκεντρο ο Άνθρωπος" για την προετοιμασία της επόμενης ημερίδας, παρουσιάζει το κείμενο συμπερασμάτων - προτάσεων για την κάθε θεματική ενότητα, που αναπτύχθηκε στην πρώτη ημερίδα της 18ης Δεκεμβρίου 2016.

Η ομάδα εργασίας στη θεματική ενότητα "Εκπαίδευση" επικεντρώθηκε στην έννοια της συμπερίληψης. Τονίστηκε ιδιαίτερα η ανάγκη ανάληψης δράσεων προς την κατεύθυνση ενός σχολείου για όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες, ανεξαρτήτως των ειδικών τους αναγκών, και η προώθηση μιας κουλτούρας αποδοχής της διαφορετικότητας, η οποία θα αλλάξει τη νοοτροπία όλων σε σχέση με την αναπηρία.

  • Παρουσιάστηκαν 3 εισηγήσεις που αφορούσαν σε :
  • -Αποτελεσματικές πρακτικές συμπερίληψης μέσα από την εμπειρία ενός προγράμματος συνεκπαίδευσης από τον Στάθη Καρπενησιώτη, Κλινικό Ψυχολόγο και Ψυχοθεραπευτή και τη Νεφέλη Μπέλλου, Ειδική Παιδαγωγό
  • -Προβλήματα συμπεριφοράς στο σχολείο για όλους. Εκμάθηση κοινωνικών δεξιοτήτων, διαχείριση σχέσεων & συναισθημάτων και ο ρόλος των εκπαιδευτικών και των γονέων από την Δρ. Αθηνά Δάντη
  • -Διαφοροποιώντας τη μάθηση για μαθητές με Μαθησιακές δυσκολίες στη β΄βαθμια εκπαίδευση από τις Ειδικούς Παιδαγωγούς/Φιλολόγους Μάρθα Ηλιοπούλου και Βικτωρία Τατσώνα

Η σύνθεση των προτάσεων των κοινωνικών επιστημόνων της θεματικής αυτής συνοψίζεται στα κάτωθι:

  • -Η αποτελεσματική συμπερίληψη όλων των μαθητών και των μαθητριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες στο σύγχρονο σχολείο για όλους, είτε αφορά στην α΄βάθμια είτε στη β΄βάθμια εκπαίδευση, προϋποθέτει την εφαρμογή σχολικών πρακτικών και προγραμμάτων συνεκπαίδευσης
  • -Η υλοποίηση διαφοροποιημένης διδασκαλίας και μάθησης στο σχολείο διασφαλίζει την ικανοποίηση των μαθησιακών και εκπαιδευτικών αναγκών όλων των μαθητών και εξασφαλίζει τη συμμετοχή τους στην εκπαιδευτική πράξη
  • -Η διαχείριση του συναισθηματικού τομέα όλων των μαθητών και μαθητριών στο σύγχρονο σχολείο για όλους απαιτεί την εφαρμογή στο σχολείο προγραμμάτων εκμάθησης κοινωνικών δεξιοτήτων, στο πλαίσιο τόσο της πρόληψης όσο και της αντιμετώπισης των προβλημάτων συμπεριφοράς
  • -Πολύ σημαντικός είναι ο ρόλος των εκπαιδευτικών και των γονέων αλλά και της ευρύτερης κοινότητας και κοινωνίας στην οικοδόμηση μιας κουλτούρας ισότητας και αποδοχής της διαφορετικότητας στο σχολείο αλλά και στην αλλαγή νοοτροπιών αρνητικής διάκρισης
  • -Η εφαρμογή τεχνικών βιωματικής μάθησης και στρατηγικών, υλικών και μέσων πρόσβασης στη γνώση συνιστούν τους βασικούς πυλώνες υποστήριξης οιουδήποτε ημερήσιου σχολικού προγράμματος στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση
  • -Για την αποφυγή της σχολικής αποτυχίας και της απόρριψης απαιτούνται διδακτικές και μαθησιακές πρακτικές ενταξιακού προσανατολισμού, οι οποίες θα προστατεύουν την ισότιμη και με θετική διάκριση συμμετοχή όλων στην εκπαίδευση
  • -Η εφαρμογή στο σχολείο, αλλά και ιδιαίτερα στο νηπιαγωγείο, προγραμμάτων πρώιμης ανίχνευσης και παρέμβασης και η ενεργοποίηση των παραγόντων προστασίας, όπως είναι η εμπλοκή της οικογένειας ή και η εφαρμογή διδακτικών πρακτικών ψυχικής ανθεκτικότητας, κρίνονται ως απαραίτητες δράσεις για τη διαχείριση των μαθησιακών δυσκολιών στο σχολικό πλαίσιο.

Εκπαίδευση μέρος Α

Εκπαίδευση μέρος Β

Εκπαίδευση μέρος Γ

Η ομάδα εργασίας στην θεματική ενότητα "Αθλητισμός" εξήρε τη σπουδαιότητα της συμμετοχής των αθλητών με αναπηρία στην ομάδα τους. Ο συντονιστής της ομάδας Δημήτρης Πετρούνιας σημειώνει: "Εκπροσωπώντας την ομάδα της άθλησης πρωτίστως, επιθυμώ να καταθέσω την τιμή και τη χαρά για την άψογη συνεργασία της Κέλλυς και του Παύλου, οι οποίοι αποτέλεσαν τους βασικούς πυλώνες της παρουσίασης. Η ομάδα είχε απόλυτη σύμπνοια και όλα διεξήχθησαν βάσει του προγραμματισμού που είχαμε θέσει από κοινού ως ομάδα (Παύλος,Κέλλυ,Αντωνία,Ελένη). Η Αντωνία, αν και ήταν το τελευταίο μέλος της ομάδας με μικρό χρόνο προετοιμασίας, εξυπηρέτησε άψογα τον σκοπό της και η Ελένη είχε μια ουσιώδη και αρκετά διαδραστική ομιλία. Τολμήσαμε την επισύναψη σχημάτων, ώστε να επιτύχουμε την μέγιστη δυνατή διαδραστικότητα, σκεπτόμενοι την ενδεχόμενη κόπωση του κοινού. Η βιωματική προσέγγιση των αθλητών μας αποτέλεσε μια πραγματική διαφήμιση του φόρουμ. Η ουσία των λεγόμενων τους αλλά και οι στοχευμένες τοποθετήσεις τους είναι μια προίκα, στην οποία θα βασιστούν τα επόμενα φόρουμ. Στην εισαγωγή επιχειρήθηκε μια ιστορική αναδρομή με φιλοσοφικό προσανατολισμό και μετέπειτα στην κύρια παρουσίαση αναδείξαμε τις κοινές συντεταγμένες που έχει η άθληση με την εκπαίδευση και την κοινωνική ένταξη. Επιχειρήθηκε η θεματική του αθλητισμού να αποτελέσει την γέφυρα μεταξύ των δύο άλλων ενοτήτων και για αυτό ζητήθηκε να βρίσκεται ως δεύτερη κατά σειρά. Θεωρώ πως επιτεύχθηκε αυτός ο στόχος. Η ενσωμάτωση εικόνων-σχημάτων με την λεπτομερή επεξήγηση τους από την Ελένη λειτούργησε ορθά και μας επισήμανε το πλεονέκτημα αυτής της στρατηγικής".

Αθλητισμός μέρος Α

Αθλητισμός - Παύλος Μάμαλος μέρος Β1

Αθλητισμός - Ελένη Κανακούδη μέρος Β2

Ακολούθησαν οι εισηγήσεις του εργοφυσιολόγου κ. Κωνσταντίνου Σπανού και της διατροφολόγου κας Βασιλικής Λιαννίδη, οι οποίες είχαν απόλυτη συνάφεια με την θεματική ενότητα του αθλητισμού που προηγήθηκε. Ο εργοφυσιολογος κ. Κωνσταντίνος Σπανός μας παρέθεσε στοιχεία για το πως η άσκηση και συγκεκριμένα η προσαρμοσμένη φυσική ή κινητική αγωγή μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στη συναισθηματική, ψυχοκινητική και γνωστική ανάπτυξη και βελτίωση. Μέσω της συνταγογράφησης της άσκησης παρατηρείται βελτίωση της φυσικής κατάστασης, ανάπτυξη κινητικών δεξιοτήτων, βελτίωση της στάσης και της μηχανικής του σώματος. Η διατροφολόγος Βασιλική Λιανίδη επισήμανε πως η κατάλληλη και η εξατομικευμένη διατροφική προσέγγιση μπορεί να βελτιώσει την πρόσληψη τροφής, τη γενικότερη διατροφική κατάσταση, την κατάσταση της υγείας και της ευζωίας και γενικότερα την ποιότητα ζωής των Ανθρώπων με αναπηρία.

Εργοφυσιολογία - διατροφολογία

Η ομάδα εργασίας στην θεματική ενότητα "Κοινωνική Ενταξη" σημείωσε, κατ'αρχήν, πως η έννοια της κοινωνικής ένταξης, για οποιαδήποτε κοινωνική ομάδα η οποία φαινοτυπικά διαφέρει με την πλειονότητα σε διάφορα χαρακτηριστικά, είναι πολυεπίπεδη και πολυσυστημική. Έχει την ιδιαιτερότητα ότι ο προσδιορισμός της στη ζωή του κάθε ανθρώπου ξεκινά από πολύ νωρίς, είτε η έννοια του διαφορετικού εμφανίστηκε από τα πρώτα χρόνια της ύπαρξής του είτε ήρθε αργότερα μετά από φυσικές αιτίες. Επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον μας ειδικά στα Άτομα με Αναπηρία, η κοινωνική ένταξη ξεκινά από την οικογένεια και επεκτείνεται σε όλο το φάσμα της πορείας του, από το πώς αισθάνεται το ίδιο το άτομο για τον εαυτό του μέχρι το πώς έχει διαμορφωθεί η νομοθεσία για να προστατέψει το εργασιακό δικαίωμά του. Τελικά, φαίνεται ότι η ένταξη βασίζεται στην αλληλεπίδραση. Είναι μια συνεχής και αμφίδρομη διαδικασία και προσπάθεια από τα άτομα με και χωρίς αναπηρία, στην οποία πρέπει να δίνονται λύσεις σε κάθε τομέα και σε κάθε βήμα αυτής της διαδικασίας.

Μετά την πρώτη συνάντηση του επιστημονικού forum "Στο επίκεντρο ο άνθρωπος" στις 18 Δεκεμβρίου 2016 στη Σπάρτη προέκυψαν συμπεράσματα, τα οποία εφαρμοζόμενα θεωρούμε ότι προσφέρουν μια θετική ώθηση στην αντίληψη που έχει η κοινωνία για την κατάσταση της αναπηρίας. Πριν γίνει η καταγραφή των συμπερασμάτων, η συγκεκριμένη ομάδα εργασίας μας διαπίστωσε μια αντίθεση, η οποία εμφανίζεται στον όρο "ένταξη" σε σχέση με την διαδικασία αλλαγής προσανατολισμού της γνώμης που υπάρχει στην κοινωνία για τα άτομα με αναπηρία. Χρησιμοποιώντας αυτήν τη λέξη, δηλώνεται ότι χωρίς κρίση η κοινωνική ομάδα των ατόμων με αναπηρία απομονώνεται, βγαίνει εκτός συνόλου, τοποθετείται σε απόσταση, κρίνεται και τελικά, με αυθαίρετα κριτήρια, γίνεται η προσπάθεια για την ένταξη. Έτσι, προτείνεται η χρήση ενός άλλου τίτλου, όπως π.χ. Η κοινωνική διάχυση των ατόμων με αναπηρία μέσα στην κοινωνία. Δηλαδή αναγνωρίζεται η ύπαρξη αυτής της κοινωνικής ομάδας μέσα στην κοινωνία αλλά δημιουργείται και η βάση ότι ο σκοπός της υποομάδας είναι να σπάσει ο νοητός διαχωρισμός από την υπόλοιπη κοινωνία και να αρχίσουν τα άτομα με αναπηρία να αλληλοεπιδρούν με οποιοδήποτε μέλος αυτής.

  • Ακολουθούν συνοπτικά τα συμπεράσματα:

•Τα μέλη της κοινωνίας πρέπει να διαχωρίσουν ότι με τον όρο “Άτομα με Αναπηρία” γίνεται αναφορά σε μια διακριτή κοινωνική ομάδα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της, που διαφέρει εντελώς από τα άτομα που αρρωσταίνουν, για οποιονδήποτε λόγο και χρειάζονται ιατρική και νοσηλευτική υποστήριξη. Γι αυτό, προτείνεται η καλύτερη αποτύπωση της ερμηνείας των δυο όρων “Αναπηρία - Ασθένεια”, τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο. Επίσης, προτείνεται μια μεγαλύτερου εύρους εκπαίδευση με τη χρήση τόσο κλασικών μεθόδων (π.χ. ομιλίες, διαμοιρασμός φυλλαδίων) όσο και βιωματικών εκδηλώσεων σε διάφορες εργασιακές ομάδες, ώστε να γνωρίσουν την κατάσταση της αναπηρίας και να διαδοθεί το μήνυμα ότι τα άτομα με αναπηρία ζουν φυσιολογικά με έναν άλλο τρόπο.

•Το πρώτο κοινωνικό σύστημα που θα υποδεχθεί το άτομο με αναπηρία είναι η οικογένεια. Είναι πολλαπλώς αναγνωρισμένο ότι, στην περίπτωση που το άτομο αυτό χρειάζεται υποστήριξη, είναι πολύ σημαντικό να διαχωρίζεται η συνθήκη της φροντίδας από τη σχέση που υπάρχει μεταξύ των εμπλεκομένων και του ατόμου με αναπηρία. Δεν πρέπει να δίνεται μεγαλύτερη προσοχή εις βάρος άλλων μελών της οικογένειας, π.χ. μεταξύ των αδελφών. Γι αυτό το λόγο, προτείνεται η ύπαρξη δημοτικών επιχορηγούμενων από το κράτος σεμιναρίων για τη συμπεριφορά και τη διαχείριση της νέας κατάστασης της αναπηρίας, με σκοπό την καλύτερη κατανόησή της. Επιπλέον, προτείνεται η ιδέα κλιμακίου κοινωνικών λειτουργών που θα αναγνωρίζουν τις νέες περιπτώσεις ατόμων με αναπηρία, θα πραγματοποιούν κατ’ οίκον επίσκεψη, θα δημιουργούν το προφίλ των αναγκών και θα παρέχουν υποστήριξη που σχετίζεται με τη συμβουλευτική για τις κοινωνικές παροχές αλλά και τις υπηρεσίες που υπάρχουν για την καλύτερη συναισθηματική και κοινωνική διαχείριση του ατόμου και των συγγενών. Βέβαια, για να γίνει αυτό, αναγνωρίζεται η ανάγκη της πανελλαδικής απογραφής του πληθυσμού των ατόμων με αναπηρία.

•Δεν πρέπει να διαφεύγει από την προσοχή κανενός ότι τα άτομα με αναπηρία δεν αντιμετωπίζουν μόνο καθημερινές απλές ή πιο σύνθετες δυσκολίες, λόγω σωματικών ή πνευματικών δυσλειτουργιών αλλά, επίσης, και πολύ σημαντικά ερωτήματα, που από τη μια μεριά συσσωρεύουν πολλές φορές οδύνη και από την άλλη έχουν νόημα και ουσία για τη ζωή. Στην κοινωνία της επιτυχίας και των υλικών κατακτήσεων, της κοινωνίας που επιτάσσει την απόλαυση το άτομο με αναπηρία νιώθει συχνά παράταιρο, μόνο του στο πρόβλημα, δίχως σχέδιο και μέλλον που να μπορεί να συμβαδίζει με το κοινώς αποδεκτό. Το πλαίσιο της εκπαίδευσης παρέχει εκείνο το σταθμό ζωής στον οποίο ο άνθρωπος, και ειδικά ο νέος, μπορεί να διαμορφώσει τις ψυχικές του βάσεις και να δοκιμάσει τα όρια του. Έτσι, προτείνεται η συγκρότηση ομάδων ψυχολόγων, ψυχοθεραπευτών και εκπαιδευτικών, σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, με σκοπό τη διαλεκτική, την αμφισβήτηση, για θέματα εκπαίδευσης, για προβληματισμούς και επίλυση αυτών. Το άνοιγμα χρειάζεται να γίνει από κοινού τους εκπαιδευτικούς, τους ψυχολόγους, τους ψυχοθεραπευτές αλλά και τους γονείς στα σχολεία, ώστε να δοθεί χώρος να ακουστούν όλες οι προτάσεις από κάθε γενιά και ηλικία, όλες οι καταβολές - κοινωνικές και μη.

•Τέλος, προτείνεται η ίδρυση κρατικής διεύθυνσης και η χορήγηση κονδυλίου προσωπικού βοηθού για την υποστήριξη της καθημερινότητας των ατόμων με αναπηρία, ώστε να είναι παραγωγικοί και ενεργοί μέσα στην κοινωνία.

Διαβάστε εδώ περισσότερα για τον i-Living – Οργανισμός Ανεξάρτητης Διαβίωσης Ελλάδας. Συγκεκριμένα ο όρος "Προσωπικός Βοηθός" σημαίνει ότι ένα ή περισσότερα άτομα εργάζονται για ένα άτομο με οποιαδήποτε μορφή αναπηρίας και πληρώνονται από το κράτος με σκοπό να υποστηρίξουν όλες εκείνες τις καθημερινές δουλειές, την προσωπική υγιεινή, το ντύσιμο, τη μετακίνηση στην εργασία και σε δραστηριότητες, που το ίδιο το άτομο δεν είναι σε θέση να ολοκληρώσει μόνο του. Δηλαδή, οι προσωπικοί βοηθοί δεν αντικαθιστούν το άτομο με αναπηρία αλλά τα άτομα με αναπηρία λειτουργούν, κάνοντας χρήση των υπηρεσιών του βοηθού. Έτσι, το άτομο ζει μια ζωή που επιθυμεί σε ένα σπίτι, με μια εργασία και με ανθρώπους που ο ίδιος έχει επιλέξει.

Κοινωνική ένταξη μέρος Α

Κοινωνική ένταξη μέρος Β

Κοινωνική ένταξη μέρος Γ

Η Ημερίδα ολοκληρώθηκε με το ΣΤΡΟΓΓΥΛΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΔΙΑΛΟΓΟΥ, το οποίο συντόνισε ο Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστημίου Πελοποννήσου κ. Αθανάσιος Στρίγκας με γνωστικό αντικείμενο τον Εθελοντισμό. Με επίκεντρο την πρόσβαση όλων των πολιτών στις καθημερινές δραστηριότητες που αφορούν στον τουρισμό, στην αγορά, στην εκπαίδευση, στην ψυχαγωγία, στη λογοτεχνία και στην ενημέρωση, απάντησαν σε σχετικές ερωτήσεις και πληροφόρησαν το κοινό οι:

Τάκης Αλεξανδράκης, Πρόεδρος Σωματείου Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες Ν. Λακωνίας/Δικηγόρος/Δημοσιογράφος:

«Η προσβασιμότητα υποδομών και δικτύων. Η εφαρμογή των αρχών της σχεδίασης για όλους. Τουρισμός για όλους»

Και: Νατάσα Μποζίνη, Δημοσιογράφος/Ιστορικός Ερευνητής:

«Ενημέρωση, Εκπαίδευση και Ψυχαγωγία χωρίς διακρίσεις. Η φιλοσοφία του “Design For All”. Ενδεικτικά παραδείγματα»

Γραπτές παρεμβάσεις που θα αποτελέσουν, επίσης, υλικό μελέτης, έκαναν:

Γεώργιος Γκλίνος, Διευθυντής ΕΕΕΕΚ ΜΑΝΤΙΝΕΙΑΣ: «Η υποστηριζόμενη εργασία ΑμΕΑ. Στόχος η προώθηση της ένταξης αποφοίτων των ΕΕΕΕΚ στην ελεύθερη αγορά εργασίας»

Άννα Σωπιάδου, Διευθύντρια ΕΕΕΕΚ Μυστρά: «Τα ΕΕΕΕΚ - δυσκολίες και προβλήματα»

Ευάγγελος Διαμαντόπουλος, φυσικοθεραπευτής: «Η συμβολή και ο ρόλος της φυσικοθεραπείας στον αθλητισμό ΑμεΑ»

Ακολούθησε ανοιχτός διάλογος με το κοινό και συγκεντρώθηκαν πολύτιμες προτάσεις μέσω σύντομων παρεμβάσεων - τοποθετήσεων, οι οποίες σε συνδυασμό με τις εισηγήσεις των ομάδων εργασίας συνδιαμόρφωσαν τα τελικά συμπεράσματα της ημερίδας και έθεσαν τις βάσεις για την ανάπτυξη περαιτέρω συνεργασίας του ανοιχτού σε όλους επιστημονικού forum του Σωματείου Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες Ν. Λακωνίας.

Οι εργασίες έκλεισαν με μια ενδιαφέρουσα τοποθέτηση του κ. Αθανάσιου Στρίγκα: Ο όρος "Άτομα με Αναπηρία" χρειάζεται να επαναπροσδιοριστεί, ιδιαίτερα μετά την ανάπτυξη τεχνολογίας, ικανής να μειώσει ή ακόμα και να εκμηδενίσει τις δυσκολίες/εμπόδια συμμετοχής ΑμεΑ στις διάφορες δράσεις της καθημερινότητας (εξωσκελετικοί μηχανισμοί, ηχητικά βιβλία, λογισμικό χρήσης Η/Υ, κλπ.).

Με το προσδόκιμο της ζωής να αυξάνεται σε όλο τον δυτικό κόσμο αλλά και στις αναπτυσσόμενες χώρες, οι κοινωνίες μας έρχονται συχνότερα αντιμέτωπες με πληθυσμούς, οι οποίοι αντιμετωπίζουν περιορισμούς στην μετακίνηση και την ποιότητα της ζωής τους.

Το θετικό είναι ότι η σωστή και εκτεταμένη χρήση της τεχνολογίας μπορεί να δώσει πειστικές λύσεις στο πρόβλημα αυτό και να αλλάξει ολοκληρωτικά τον τρόπο που βλέπουν και αντιμετωπίζουν οι σύγχρονες κοινωνίες τα Άτομα με τέτοιους περιορισμούς.

Η ιδέα ότι δεν υπάρχουν Άτομα με Αναπηρία αλλά Άτομα με ανάγκες διαφορετικές από εκείνες της «πλειοψηφίας» και ότι η τεχνολογία μπορεί να επιτρέψει την απρόσκοπτη ένταξη τους στο κοινωνικό σύνολο και να αυξήσει την ποιότητα της ζωής τους, πρέπει πλέον να εξεταστεί σοβαρά. Ο επαναπροσδιορισμός του όρου ΑμεΑ (και η απομάκρυνση από τον αναχρονιστικό πλέον όρο "Άτομα με Αναπηρία») θα βγάλει τα Άτομα αυτά από το περιθώριο και την κοινωνική απομόνωση, αναγνωρίζοντας την ανάγκη επαναχάραξης εθνικών πολιτικών και χρηματοδότησης δράσεων στην κατεύθυνση της πραγματικής πλέον ένταξης. Αν επίσης αναγνωριστεί το γεγονός ότι οι ηλικιωμένοι αποτελούν σε μεγάλο βαθμό μέρος του συνόλου αυτού, τότε είναι εμφανές γιατί χρειάζεται μια άμεση αλλαγή στον τρόπο σκέψης της κοινωνίας μας, στην στρατηγική χάραξης πολιτικών και στην ταχύτητα δράσης.

"Στρογγυλό τραπέζι"

Επαγγελματική ένταξη στην αγορά εργασίας ΑμεΑ

ΕΕΕΕΚ

Συμβολή και ρόλος φυσικοθεραπείας στον αθλητισμό ΑμεΑ

Σχεδίαση - τουρισμός για όλους - Νατάσα Μποζίνη - Τάκης Αλεξανδράκης

Σύντομη παράθεση συμπερασμάτων από Δημήτρη Πετρούνια

Τελικά συμπεράσματα - κλείσιμο εργασιών ημερίδας

Με τιμή, το Δ.Σ. του Σωματείου Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες Νομού Λακωνίας

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.