31 Μαΐ 2016

Άρθρο Τάκη Αλεξανδράκη - "Ακούει κανείς;" Ασυντήρητα οχήματα δημόσιας και ιδιωτικής χρήσης

Ακούει κανείς;

Ταξιδέψαμε πρόσφατα προς Αθήνα με μια "βάρκα" ενός ΚΤΕλ. Λέω "βάρκα" διότι πάντα έτσι ονομάζουμε κάθε όχημα το οποίο στερείται συστηματος ανάρτησης. Συνήθως ο οδηγός του αγνοεί την σημασία που έχει το σύστημα ανάρτησης για την ασφάλεια του ταξιδιού του, θεωρώντας τις περισσότερες φορές άχρηστα τα χρήματα για καλά και αξιόπιστα αμορτισέρ. Στη σημερινή εποχή της οικονομικής κρίσης τα πράγματα έχουν αλλάξει. Ακόμα και αυτός που ξέρει την αξία του καλού ελαστικού σε συνδυασμό με το καλό αμορτισέρ για το ιδιωτικής ή δημοσίας χρήσης όχημά του, αδυνατεί να το αγοράσει. Το κόστος είναι πολλές φορές δυσβάστακτο. Μένουμε με τα ίδια ασυντήρητα οχήματα, χωρίς ελαστικά χωρίς αμορτισέρ, "κινούμενες βόμβες" στο οδόστρωμα. Θα μου πειτε πως αν γίνει έλεγχος στα δημόσιας χρήσης οχήματα, λεωφορεία, φορτηγά, νταλίκες, θα πρέπει να απαγορευτεί η κυκλοφορία στα μισά. Έχετε δίκιο. Αλλά τα θύματα που διαρκώς σφαδάζουν στους δρόμους; Οι νεκροί, οι ανάπηροι όπως δυστυχώς καταλήγουν οι πολυτραυματίες; Κανείς δε νοιάζεται;

Τονίζουμε με κάθε ευκαιρία πως τα τροχαία αποτελούν την τεράστια "πύλη" εισόδου στην αναπηρία, αν δεν προλάβει ο θάνατος. Αν το λεωφορείο μας χθες σε κάτι "τσαλίμια" που έκανε στο στεγνό μάλιστα δρόμο έχανε την ευστάθεια του, αν έβγαινε στο αντίθετο ρεύμα, μιας και ταξιδεύαμε σε δρόμο χωρίς νησίδα, πόσα κεφάλια θα κόβαμε; Πόσοι από τους επιβάτες θα επιβιώναμε τη στιγμή που καμιά ζώνη ασφαλείας δε λειτουργούσε; Πόσα σπίτια θα έκλειναν; Αυτό και άλλα λεωφορεία θα έχουν κάνει μέχρι να διαβάστε αυτό το κείμενο εκατοντάδες χιλιόμετρα στους κακοσυντήρητους ελληνικούς δρόμους.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.